پردازشگر 4 هسته ای انویدیا برای گجت های موبایل معرفی شد: Kal-El مرجع تخصصی کامپیوتر
.:: Your Adversing Here ::.
 

پردازشگر 4 هسته ای انویدیا برای گجت های موبایل معرفی شد: Kal-El

 

تازه هاي تكنولژي

امروز روز معرفی رسمی چیپ 4 هسته ای انویدیا است.

 امروز روز معرفی رسمی چیپ 4 هسته ای انویدیا است. حالا معلوم شد که تگرا 3، با نام Kal-El روانه بازار خواهد شد و اعلام شده که نمونه هایی از این چیپ جدید، همین الان در دست شرکت های توسعه دهنده قرار دارد و از شش ماه دیگر و در ماه اوت آن را روی گجت های جدید خواهیم دید.
 

در حال حاضر این چیپ بر روی دستگاه های تحت توسعه، قادر به پشتیبانی از صفحات لمسی با رزولوشن 2560x1440 پیکسل است و البته وقتی روی تبلت ها قرار بگیرد، در سخت ترين حالت فقط باید از رزولوشن 1366x768 پیکسلی پشتیبانی کند. نکته جالب این که: چیپ علاوه بر پشتیبانی از رزولوشن های بالاتر می تواند در عین نمایش تصاویر روی صفحه تبلت، آن ها را روی یک مانیتور 30 اینچی با حداکثر رزولوشن 2560x1600 هم نمایش دهد! این کار بدون شک، حجم کار بالایی را به Kal-El وارد می کند، اما این چیپ به خوبی از عهده آن بر خواهد آمد.
 

انویدیا اعلام کرده که کاربران این SoC چهار هسته ای از دو برابر قدرت پردازشی تگرا 2 و سه برابر قدرت گرافیکی آن بهره مند خواهند شد. حالا با وجود هسته های زیاد پردازنده و همچنین GPU قدرتمند این چیپ، شاید بگویید: بیچاره آن باتری ای که می خواهد به آن سرویس دهد! اما انویدیا کار هایی کاملا متفاوت انجام داده است. تگرا 2 مصرف بسیار کمی داشت، اما این چیپ کار را به اوج رسانده و می تواند با یک باتری پر و در شرایط مناسب تا 12 ساعت ویدئو با کیفیت HD پخش کند که در نوع خود بسیار جالب توجه است. نمودار زیر از روند معرفی نسل های بعدی تگرا و افزایش کارایی آن ها، برای شما حکایت می کند. ببینید و به آینده امیدوار شوید!
 

حالا سازنده معروف کارت های گرافیکی سری جی.فورس؛ به یکی از غول های بزرگ صنعت ساخت پردازنده های موبایل تبدیل شده و با تکنولوژی های خوب و نوآورانه اش، روز به روز سهم خود را در بازار افزایش می دهد. در همین حال شاید نگاه کردن به عکس بالا، بسیاری چیز ها را به ما یادآوری کند. پیشرفت های بزرگی که در این سالیان صورت گرفت، روز به روز پردازنده ها را کوچک تر و قدرتمند تر کرد. اوج کار وقتی است که می بینیم این چیپ نیم اینچی توانسته 4 هسته پردازنده و GPU و کدگشا و کدگذار تصویری/ويدئويي و پردازنده صدا را در کنار هم جمع کند. شما چه چیز های دیگری در دل این عکس و در آینده پردازنده های موبایل می بینید؟ به ما هم اطلاع دهید.

http://www.chopogh.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نوشته : پویا
  • تاریخ: پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,

  • pooyaaki

    پویا

    pooyaaki

    http://pooyaaki.loxblog.com

    مرجع تخصصی کامپیوتر

    پردازشگر 4 هسته ای انویدیا برای گجت های موبایل معرفی شد: Kal-El

    مرجع تخصصی کامپیوتر

    به وبلاگ من خوش آمدید

    مرجع تخصصی کامپیوتر